
Centru Colectare si Casare Auto in Vederea Reciclarii
Centru Autorizat Casare Auto Multimarca
MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ŞI PĂDURILOR
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 364 din 24 aprilie 2025
Aprobat prin ORDINUL nr. 1.231 din 23 aprilie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 din 24 aprilie 2025
GHID DE FINANȚARE din 23 aprilie 2025 a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2025-2030
Conditii de Casare
- Autovehiculul uzat trebuie să aibă o vechime de cel puțin 8 ani de la data primei înmatriculări în România;
- Vehiculul trebuie să fie înmatriculat pe numele proprietarului de cel puțin 3 ani;
- Autovehiculul trebuie să fie complet, fără piese lipsă.
Cuantumul ecotichetului este de:
- 10.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete;
- 12.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid;
- 15.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice;
- 37.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen;
- 120.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau pur electric, pentru instituţiile publice.
Distrugerea si Casarea
1. În termen de 60 de zile de la obţinerea statusului „beneficiar aprobat pentru finanţare“:
a) beneficiarul are obligaţia să distrugă şi să radieze din evidenţa circulaţiei autovehiculul uzat;
b) beneficiarul are obligaţia să încarce în aplicaţie certificatul de distrugere şi certificatul de radiere şi să introducă data radierii;
c) producătorul validat verifică documentele şi, dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de prezentul ghid, modifică statusul solicitantului în „distrugere şi radiere validată“;
d) în situaţia în care documentele nu atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute de prezentul ghid, producătorul poate solicita clarificări de la beneficiar prin intermediul aplicaţiei;
e) beneficiarul încarcă în aplicaţie răspunsul la cererea prevăzută la lit. d);
f) în situaţia neclarificării/nedepunerii documentelor solicitate conform lit. d) şi e), producătorul va modifica statusul beneficiarului în „distrugere şi radiere invalidată“.
2. Nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) se consideră renunţare la finanţare şi conduce la pierderea dreptului de a obţine finanţare în cadrul programului şi rezilierea contractului de finanţare, după caz.


Etapele Programului
Rabla 2025
Derularea procesului de validare a producătorilor, etapă compusă din următoarele activităţi:
- Publicarea pe pagina de internet a AFM a informaţiilor necesare demarării sesiunii de validare a producătorilor;
- Incărcarea în aplicaţie a dosarelor de validare şi analiza acestora de către AFM;
- Contestarea rezultatelor procesului de validare, după caz;
- Incheierea contractelor de participare;
- Publicarea listei producătorilor validaţi;
- Revalidarea anuală a producătorilor validaţi.
Inscrierea solicitanţilor, persoane fizice, în program, etapă compusă din următoarele activităţi:
- Publicarea pe pagina de internet a AFM a informaţiilor necesare demarării sesiunii de înscriere a solicitanţilor;
- Incărcarea în aplicaţie a documentelor în vederea înscrierii;
- Selectarea unui producător validat, prin intermediul aplicaţiei;
- Aprobarea/respingerea documentelor încărcate în aplicaţie, de către producătorii validaţi selectaţi;
- Comunicarea rezultatelor procesului de analiză solicitanţilor;
- Contestarea rezultatelor de către solicitanţi, după caz.
Inscrierea solicitanţilor, persoane juridice, în program, etapă compusă din următoarele activităţi:
- Publicarea pe pagina de internet a AFM a informaţiilor necesare demarării sesiunii de înscriere a solicitanţilor;
- Incărcarea în aplicaţie a dosarelor de finanţare;
- Aprobarea/respingerea de către AFM a finanţării;
- Comunicarea rezultatelor procesului de analiză solicitanţilor;
- Contestarea rezultatelor de către solicitanţi, după caz;
- Semnarea contractelor de finanţare şi încărcarea documentelor autovehiculului uzat;
- Selectarea unui producător validat, prin intermediul aplicaţiei.
Implementarea, etapă compusă din următoarele activităţi:
- Incărcarea în aplicaţie a certificatelor de distrugere şi de radiere, de către solicitanţii cărora li s-a aprobat finanţarea din Fondul pentru mediu;
- Analiza documentelor prevăzute şi aprobarea finală, de către producătorii validaţi selectaţi;
- Introducerea facturilor în aplicaţie şi decontarea acestora;
- Monitorizarea finanţării.
